Opinia o stronie
Zgłoś błąd

Elektronika S.A. to jedna z większych w kraju i wciąż intensywnie rozwijająca się hurtownia urządzeń i akcesoriów stosowanych w chłodnictwie oraz klimatyzacji. Spółka dystrybuuje urządzenia wytwarzane przez cenionych w branży, światowych producentów jak: Danfoss, Emerson-Copeland, Frascold, Cubigel, Alfa Laval, Thermofin, Rhoss, czy Mitsubishi Heavy Industries. Elektronika S.A. jest członkiem Grupy Danfoss. W roku 2019 obchodziła 30-lecie swojej działalności. O firmie opowiadają Państwo Małgorzata i Wacław Maniawscy, którzy odpowiednio pełnią funkcję Dyrektora Marketingu i Reklamy oraz Prezesa Zarządu Elektronika S.A.

Podstawową działalnością firmy jest handel hurtowy i detaliczny urządzeniami oraz akcesoriami dla chłodnictwa i klimatyzacji. Spółka prowadzi także Działy Realizacji Inwestycji oraz sprzedaż pomp ciepła. Dystrybucja urządzeń prowadzona jest przez własną sieć oddziałów oraz sieć dystrybutorów. Czy mogą Państwo opowiedzieć nam szerzej o oferowanych produktach i usługach?

Elektronika SA jest bezpośrednim importerem oraz przedstawicielem na polskim rynku klimatyzatorów oraz systemów klimatyzacyjnych Mitsubishi Heavy Industries, Hokkaido, agregatów wody lodowej Rhoss, agregatów skraplających oraz sprężarek: Danfoss, Emerson-Copeland, Frascold, Cubigel oraz wymienników ciepła: Alfa Laval, Thermofin i ECO, jak również automatyki oraz akcesoriów do instalacji. Towary te sprzedajemy zarówno do producentów urządzeń chłodniczych, jak i do developerów, instalatorów i serwisantów chłodnictwa oraz klimatyzacji. Osobnym kanałem sprzedaży są Działy Realizacji Inwestycji, gdzie sprzedajemy gotowe instalacje, zaprojektowane i skompletowane przez naszych specjalistów. Te działania podejmujemy, gdy nasi zaprzyjaźnieni Instalatorzy nie mogą poprowadzić, bądź sfinansować pozyskanych instalacji i oczekują naszego wsparcia w tym zakresie. Podczas szkoleń certyfikacyjnych dla Instalatorów, prowadzonych corocznie, pozyskujemy kolejnych Serwisantów i Instalatorów, którzy stanowią naszą sieć odbiorców, czasem pełnią także rolę redystrybutorów.

Misją Elektroniki S.A. jest „Partnerstwo z jakością” – rozumiane wszechstronnie, rozciągające się na sferę wzajemnych relacji ze swoimi klientami i dostawcami. Co poza sprzedażą urządzeń i akcesoriów oferuje Elektronika swoim partnerom?

Ważnym elementem naszej działalności są szkolenia dla Instalatorów w zakresie dystrybuowanych towarów. Wybraliśmy do naszej oferty tylko znakomite i szybko rozwijające się marki, dla których w dzisiejszych czasach - jedynym pewnikiem jest ciągła zmiana techniczna i technologiczna. Aby Instalatorzy mogli wykorzystać atuty tych nowoczesnych  echnologii, muszą nieustająco się kształcić oraz korzystać z naszej wiedzy oraz pomocy. Nie importujemy na polski rynek słabych technologicznie towarów z dalekiego wschodu, a dzięki zaawansowanym technologiom gwarantujemy wysoką efektywność energetyczną i niezawodność urządzeń. Wszystkie materiały i surowce oraz ludzka praca stosowane przy ich produkcji są zgodne z wymogami Unii Europejskiej, bez względu na miejsce posadowienia fabryk naszych Producentów. Staramy się aby owe szkolenia były także atrakcyjne, toteż są one prowadzone często w fabrykach naszych Producentów, ze zwiedzaniem produkcji, czasem prezentujemy wykonaną ciekawą inwestycję, jak tunel aerodynamiczny, czy jakaś specjalistyczna mroźnia. Czasem nasze akcje handlowe kończą się dla zwycięskich Instalatorów nagrodą w postaci wspólnej wyprawy do fabryki i zwiedzaniem niezwykłych  miejsc, jak Rzym, Wenecja, Wiedeń, Paryż, czy Nordborg – siedziba Danfoss. Ważnym aspektem naszej misji jest wsparcie, jakiego udzielamy naszym Klientom – a więc instalatorom, projektantom, inwestorom oraz developerom w zakresie doradztwa, szkolenia z udostępnianego oprogramowania służącego nie tylko doborom urządzeń i ich aplikacji, ale również projektowaniu, serwisowaniu oraz monitoringowi. W ramach partnerstwa wobec naszych dostawców, staramy się wspierać ich działania w zakresie promocji marki, popularyzacji produktów, organizowania szkoleń, zapewnienia sprawnego procesu serwisowania. Jest to bardzo mocna strona firmy, potwierdzająca wysoką lojalność i uczciwość zespołu, jego kompetencje i wysoką motywację do wypełniania misji.

Elektronika SA jest jedną z największych oraz najlepiej rozpoznawalnych hurtowni chłodniczych w Polsce. Proszę powiedzieć co sprawiło, iż Państwa firma odniosła tak duży sukces i zyskała zaufanie Klientów?

Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że Elektronika SA stosuje zasady etyki w biznesie oraz wyznaje zasady prowadzenia odpowiedzialnego biznesu. Jako członek założyciel  rajowego Forum Chłodnictwa przyjęła i przestrzega zasad Kodeksu Etycznego KFCH, obowiązującego wszystkich jej członków. Jesteśmy wieloletnim laureatem konkursu Przedsiębiorstwo Fair Play, organizowanego przez KIG oraz Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym. Jesteśmy od wielu lat honorowani Certyfikatami Wiarygodności Biznesowej BISNODE. Nie sztuką jest udzielanie wieloletnich gwarancji i rozpisywanie się o niezwykłych parametrach urządzeń. Sztuką jest realnie ją sprawować. Niczym nadzwyczajnym jest masowa sprzedaż komponentów wyróżniających się jedynie niską ceną sprzedaży. Podkreślam - ceną sprzedaży, gdyż bardzo często niska cena zakupu mylona jest z realnym kosztem nabycia i eksploatacji zakupionych urządzeń, co każdy kupujący powinien poznać i wziąć pod rozwagę. Rynek w Polsce (ale nie tylko) stał się w tym względzie brutalny, często przekraczane są granice rzetelnego, uczciwego i odpowiedzialnego biznesu. Wciąż są w Polsce firmy prezentujące nieprawdziwe lub nierzetelne dane techniczne urządzeń, które w ten sposób wygrywają przetargi organizowane przez inwestorów, przetargi publiczne oraz dofinansowane ze środków unijnych, gdzie zarówno cena jak i warunki gwarancji oraz serwisu są tylko grą, ukierunkowaną na pozyskanie zamówienia. To ma niewiele wspólnego z tym, co Inwestor naprawdę otrzyma za ostatecznie wynegocjowaną cenę. Nasza misja nie pozwala nam na stosowanie takich praktyk, nie mieści się to ani w słowie „partnerstwo” ani w słowie „jakość”. Nasze procedury wewnętrzne nie pozwalają na subiektywną dowolność oceny uszkodzeń, zarówno Klient jak i Producent bezpośrednio lub pośrednio jest angażowany i uczestniczy w procesach reklamacji. W trakcie procesu reklamacji instalacja nigdy nie pozostaje pozbawiona możliwości funkcjonowania, choć nierzadko jest to dla Elektroniki SA niemały koszt wsparcia. Niewiele firm tak rzetelnie podchodzi do problemu gwarancji i odpowiedzialności za produkt oraz interesy swoich Klientów.

 

Zapoznaj się z całym artykułem.

Źródło: Świat biznesu 2/2020

Wróć

Informacja o plikach cookies

Niniejszy serwis internetowy dla poprawnego działania przewidzianych funkcjonalności wykorzystuje pliki cookies. Wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich, dostarczających narzędzi i rozwiązań poprawiających ergonomię i funkcjonalności serwisu jak np. odtwarzanie plików video, analityka korzystania ze strony, dostosowanie treści marketingowych czy ich opomiarowanie.

Czy wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z innych niż niezbędne plików cookies na zasadach opisanych w Polityce Cookies i Polityce Prywatności?


Dostosuj wybory